BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 20, 2011

|| mee sanggul resipi turun temurun ||


yes@my resipi turun temurun mama saya...
dari saya kecik(kurus meleding) sampailah saya dah kawin...
tiap kali (boleh dikatakan tiap kali lah jugak) mama saya balik kampung..
wajib g kedai n beli banyak-banyak pack mee sanggul....
dulu saya slalu cakap...
apa la mama ni... orang lain bli pekasam ke... or sumthing else yang lebih patut dibeli orang kota bila balik kampung...
tapi mama saya lain sikit...
mee sanggul yang dia beli berpeket-peket bawak balik KL...
haissshhh... mama-mama...
tak faham lorrhhhhh,,,,
tapi bila makin lama tu...
makin sedaaaaaaapppppp pulak bila tengok mama buat mee goreng sanggul...
asa nyum---nyum lah pulak kan...
(nyum--nyum lah bila pukul 12 aku ingat mee ni haaa!)


selongkar kedai
so i see it!
mee sanggul mama saya!!!!









rendam....




sayur.....







tttttrrrriinnnngggg~~~


mee sanggul versi anak mama!!!
(nanti kalau versi cucu mama tak tau lah nak jadi lagu mana pulak ni haaa...)

walau tak sesedap n sepandai mama saya buat...
boleh telan masuk dalam perut jugak lah...
tapi tak sedap macam mama lahhhh....
hhmmmm...
maybe i kena try hard lagi lah lepas ni...
huhuuuu...





sepinggan untuk saya sorang!
saya repeat makan mee ni sampai saya nak tidoooo...
makan sikit-sikit tapi kerap~!
memang nahas nak gemuk LAGI!!!!
huaaaa~huaaa~~hhuuaaa~~


0 comments: