BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 11, 2011

|| coming soon our first year anivesary ||


" hitam manis..hitam manis..yang hitam manis..pandang tak jemu..pandang tak jemu"
sayang...
nothing to say lah..
cuma lagu tu ja dapat bayang kan betapa tidak jemu nya saya pada awak..
nngggggeee~~~
lagik2 kalau awak senyum ek sayang...addduuiii...tak jadi lah nak marah!
(poyo kan!?)
takpalah na...saya puji suami saya ...
kalau tak nak puji siapa lagik lah kan...
lagi beberapa hari akan datang..
genap setahun sebagai "suami isteri"
ayat biasa
"macam baru smalam besanding!"
tapi sampai saat ni kadang-kadang still rasa macam pengantin baru pun ada..
almaklumlah..
mood honeymoon tak habis lagi ....
semuanya dah lengkap dalam hidup saya...
family yang makin besar..
suami yang sangat memahami..
cuma
kami tak ada rezeki lagi nak menimang cahaya mata...
tapi rasanya tak ada antara kami yang rasa tertekan walau da setahun berdua jaaa...
kami anggap rezeki belum ada...'
dan saya rasa ada sebab kenapa tuhan masih belum izinkan rezeki tu datang..
mungkin DIA nak kami lebih mengenali antara satu sama lain..
dan DIA nak hidup kami lebih stabil dari sekarang...
dan yang paling penting..
DIA nak kami terus berusaha n berikhtiar..
kami tak penah putus berdoa...
About our life...
SETAHUN...
bohonglah tak ada dugaan yang datang...
mesti dan mesti datang...
tapi semua tu kami tinggal kan jauh2...
dugaan kehilangan baby pertama tu adalah yang paling sedih dalam hidup saya sebagai seorang isteri...
bohonglah saya dan dia tak kecewa...
tapi kami anggap tuhan sayang baby tu lagi..
dan masa tu da'a saya tak pernah berhenti bagi semangat...
dan sangat memahami kalau saya mula diam panjang...
cepat-cepat dia cakap
"awak...takpa...takda rezeki lagi...kita usaha lagi ok"
dugaan-dugaan kecik mecik yang lain tu saya anggap asam dan garam untuk lengkapkan hidup kami berdua...
merajuk itu hobi...
memujuk itu wajib...
so..why not kita merajuk sekali sekala kalau upah merajuk tu berbaloi kan.. hihihi...
saya selalu mengkaji perangai da'a saya...
setahun rasa nya dah cukup faham dan dah boleh hafal skrip pujuk memujuk dia pada saya..
dia tidak romantik..
tidak sama sekali...
dan yang paling penting dia tak kisah sangat kalau saya merajuk!!!
kui~~~kui~~~kui~~
cuma bila dah berlarutan tu kan...
of cosh lah pujuk tu penting...
sebab dia dah tau merajuk tu hobi...
dari merajuk tulah ada sikit ajinamoto dalam ikatan suami isteri tu...
dia sangat memahami saya..
ikhlas saya memuji..
bukan syok sendiri puji suami..
tapi saya mengaku yang dia sangat memahami saya...
baik dari segi sibuk nya saya dengan aktiviti kerja...masa yang saya rasa dia selalu kena tinggal.
minat saya...dan suami saya seorang pendengar cerita yang baik...
apa saja cerita yang saya bawa balik...dia akan dengar...dan bagi respon pada cerita tersebut..
saya pun tidak seperti itu..
kalau saya dah mengantuk atau mudy...
i cannot hear anymore ok!!!
huhuuu...
dan yang paling penting sekali...
setahun
dia bersama saya..
menjaga saya...
melindungi saya..
tak ada perkara yang lebih berharga bila suami saya menerima keluarga saya seadanya ....
sampai saat ni...
dia sangat menjaga saya dengan baik...
rupa tu tak penting...
yang paling penting...
saya bahagia dengan awak MOHD HAMDI ADHA...
terima kasih untuk kasih sayang awak yang sangat banyak untuk saya...
saya tak perlu hadiah yang mahal dan berharga...
saya cuma perlu awak..
hati awak..
dan kasih sayang awak...
dan saya tak kan pernah mau berkongsi awak dengan sesiapa pun...
awak hanya milik Syamsyuhaida Sabri...
I LUV U
thanks 4 being my soulmate dear...
happy 1st anivesary

0 comments: