BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 10, 2011

|| huh! pemalas ||


pemalas sungguh !!!
nak update blog sarang labah-labah ni macam kura-kura..
banyak menda nak di taip2 n post kat dalam sarang labah-labah ni...
tapi tangan ni tak mengizinkan saya berbuat begitu....
huaaaaaa...huaaa....
knapa?
kerana dari otak saya telah tertulis ayat "MALAS"
oxoxo....
malas sebab banyak sangat story nak update sampai tak tau mana satu da nak letak dulu...
makin lama..makin bertimbun gambar2 nak upload...
so...
sarang labah-labah aku ni..
aku biar ja lah..
pagi ni aa dah sampai wahyu dari otak..
untuk menulis..
so..may i start now blink~~blink~~
first skali nak wish..
SELAMAT BERPUASA...
pada semua ahli keluarga ...pada kawan-kawan ..pada semua yang sudi atau terpaksa membaca dan melihat sarang saya,pakcik-pakcik,makcik-makcik... sumalah!!!
bulan puasa of cosh saya malas dalam sibuk. malas bangun sahur! tapi...... wajib bangun sebab ada ahli-ahli rumah yang sakan makan time sahur. so kalau tak bangun, memang nak kelaparan lah ahli-ahli rumah I yang kuat makan. tak kiralah apa pun juadah yang "terhidang" yang penting "licin". macam tu jugaklah time berbuka kot.... apa ja yg dimasak... walau sardin dengan kicap pun comfirm nasi habish! telahlah kalau masak ayam ka...daging kaaaa..... maknanya time sahur kena masak nasik lagi.
kalau beli baik masak. tu yang saya rasa skarang ni. bukan saya ni jenis tak gila membeli, tapi tahun ni kiranya save budget dan puas lagi masak sebab benda simple pun akan jadi best. tak perlu masak belambak pun. 2 jenis lauk pun dah kira cukup lah. kalua beli
1-mahal
2-sikit je kuantiti yang dapat
3- TAK BERAPA NK SEDAP SANGAT

bukan saya rasa saya masak sedap, tapi bayangkan kalau beli kari ikan RM5, balik umah tak sedap... rugiiiiiii weh.... sebab rm5 bukan nya dapat banyak mana pun... silap2 seketul atau 2 ketul ja... kalau masak tak brapa sedap pun... tapi berketul-ketul dapat makan.. siap boleh sambung soru masa sahur lagi kan... tak ke untung gak untuk umah saya yang mempunyai ahli-ahli parlimen yang kuat makan...

tahun ni asanya macam malas nak beraya sakan.
kalau tak tahun lepas ada wan.. tahun ni dia dah tak ada dah.. asa tak best sangat-sangat. kami pun dah duduk asing sekarang kan. so suasana raya tu tak da lah sangat. tapi saya tetap kan pastikan kelengkapan raya kami berdua suami isteri lengkap macam biasa. ala-ala kadar ja tapi InsyaAllah.. cukup. rezeki pun Alhamdulillah.. makin bertambah dari dulu. minta-minta berpanjangan lah rezeki kami.
duduk sendiri ni memang "berdikari". saya sangat senang melalui hari-hari saya yang baru ni. susah memang susah, sebab saya baru rasa tanggungjawab menjaga rumah saya sendiri. tapi saya puas bila saya dah tau susah senang berumahtangga sendiri.
Alhamdulillah...
sikit demi sikit barang dirumah kami isi..
makin hari makin seronok pulak..
ada dapur sendiri..
ada ruang kami sendiri...

bulan-bulan puasa ni tak banyak lah sangat kerja kat ofic..
so besok saya nak ke KL...
record lagu...
tinggal ye....




0 comments: